اگر به دنبال وارد کردن سایت خود به صفحه اول گوگل هستید، پس جای درستی آمده اید. اقدامات سئو دسته بندی های مختلفی دارد مانند سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو فنی. اما کلید طلایی دستیابی به رتبه های اول گوگل ، سئو محتوا است. در این مقاله شمارا با اقدامات و نکات طلایی سئو محتوا آشنا خواهیم کرد.

سئو محتوااهمیت سئو محتوا چیست؟

شاید جزو افرادی باشید که مدت ها بدون اینکه از وجود اقدامات سئو محتوا اطلاع داشته باشید در فضای وب فعالیت کرده باشید. در این صورت الان برایتان سوال پیش می آید که اصلا چرا باید این اقدامات را انجام بدهم و چه اهمیتی دارد؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت که قوانین سئو به طور مداوم تغییر میکنند و به روز میشوند. شاید در گذشته سئو محتوا اهمیتی نداشت اما اکنون اینگونه نیست. چندسال پیش وب مستران میتوانستند با اقدامات ساده ای مانند لینک سازی اسپم و استفاده بی رویه از کلمات کلیدی جایگاه خوبی در گوگل به دست آورند.

به تدریج گوگل هوشمند تر شد و الگوریتم های مختلفی برای جلوگیری از ورود نتایج نا مطلوب در جستجو ها طراحی کرد. دلیل تمام این اقدامات راحتی بیشتر کاربران بود. به همین دلیل همزمان با این پیشرفت ها مبحث سئو محتوا پدید آمد و در این زمان باید آن را شاه کلید سئو نامید.

وبسایت هایی که تمامی نکات سئو محتوا را رعایت کنند هم از نظر گوگل یک سایت استاندارد شناخته میشوند و هم جایگاه خوبی نزد کاربران خود پیدا میکنند. در ادامه به بیان نکات سئو محتوا میپردازیم. با ما همراه باشید!

  1. بررسی و تحقیق کلمات کلیدی یا کلید واژه


شروع سئو محتوا دقیقا در همین نقطه است. یعنی قبل از شروع تولید محتوا. انتخاب کلمه کلیدی نامناسب ممکن است باعث شکست 100% یک محتوا شود. به همین دلیل باید با دقت فراوان کلمات کلیدی را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی روش های مختلفی وجود دارد که کسب تجربه میتواند نشان دهد شما در کدام روش موفق ترید. در ادامه روش های متداول را برای شما بیان میکنیم.

  • انتخاب کلمه کلیدی با اتکا به خود

این روش ساده ترین روش و البته پر ریسک ترین روش میباشد. روش انجام به این صورت است که پس از انتخاب موضوع ، باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط که به ذهنتان خطور میکند را آماده کنید. پس از آماده کردن لیست به طور سلیقه ای و یا با یک جستجوی ساده در مورد هر کدام از کلمات تصمیم گیری میکنید که کدام یک از آنها را به عنوان کلید واژه محتوای خود انتخاب کنید.

  • انتخاب کلمات کلیدی با بررسی محتوای مشابه

این روش از روش قبلی ریسک کمتری دارد. اما نوآوری در آن مشاهده نمیشود. روش انجام این روش به این صورت است که پس از انتخاب موضوع محتوا شما به جستجو در مورد آن موضوع در گوگل میپردازید. سپس با مشاهده محتواهای مشابه در نتایج جستجو مبتوانید از کلید واژه ای که موفق ترین محتوا از آن استفاده کرده است، استفاده کنید.

  • انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از ابزار کلمات کلیدی

ادامه مطلب