همانگونه که در مقاله قبلی نیز عنوان شده اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین جامعه های مجازی محل مناسبی برای حضور انواع کسب و کار ها می باشد.


در این مقاله سعی داریم 10 اصل برای کارآمد تر کردن حضور کسب و کار شما در اینستاگرام معرفی کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.



1-اصل هویت

پیج اینستاگرام کسب و کار شما مانند شناسنامه تجارت شما است پس هویت برند خود را به طور کامل در این پیج تعریف نمایید و از هرگونه تعریف هویت شخصی و فعالیت شخصی در آن پرهیز نمایید.

2-اصل کاربرد

قبل از شروع فعالیت کاری در اینستاگرام هدف خود را از حضور در اینستاگرام مشخص کنید و فعالیت های خود را بر اساس آن تعیین کنید.به طور مثال آیا هدف شما فروش مستقیم است؟یا ارتباط با مشتریان؟یا جذب مخاطب جدید؟ به یاد داشته باشید فعالیت با موضوع های پراکنده در این اپ برای کسب و کار شما مضر است.


3-اشتراک همزمان 

به یاد داشته باشید تصاویری که در اینستاگرام منتشر میکنید به طور همزمان قابلیت انتشار در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و توییتر را دارند و میتوانید از این قابلیت برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید.

4-استایل خاص


به یاد داشته باشید تصاویری که در اینستاگرام منتشر میکنید علاوه بر اینکه باید از وضوح و کیفیت خوبی برخوردار باشند باید از طراحی و استایل خاصی برخوردار باشد که با دیدن آن در ذهن مخاطب نام برند شما تداعی شوند.شما میتوانید از ساده ترین روش مانند قراردادن لوگوی خود در تصویر و یا از شیوه های تخصصی مانند استخدام یک گرافیست استفاده کنید.

5-اسپانسر شوید


از مدتی دیگر شما میتوانید با پرداخت هزینه در اینستاگرام اسپانسر شوید و پست های مخصوص اسپانسرها منتشر کنید که از ویژگی های خاص آن میتوان نمایش در صدر جست و جو های مربوط و نمایش به میلیون ها نفر در بین پست های دیوار کاربران اشاره کرد.

6-اشتراک گذاری در وبلاگ


پست های اینستاگرام قابلیت این را دارند که از طریق کد اشتراک گذاری شوند.شما میتوانید از این قابلیت برای نمایش پست های اینستاگرام خود در وبلاگ خود یا دیگران استفاده کنید و کاربران را به پیج خود ارجاع دهید.

7-پیشنهاد دهید


یک روش تاثیر گذار در ترغیب کردن دیگران برای کارهای مختلف ارائه پیشنهاد های خاص است.با این اصل میتوانید در اینستاگرام مخاطبان را به سمت صفحه خود بکشانید پس از سرمایه گذاری بر روی پیشنهاد های تخفیف ویژه ، ارائه بن یا قرعه کشی نهراسید.

8-درخواست مشارکت


از مخاطبان خود درخواست کنید تا در موضوعات شما همکاری کنند به طور مثال عکس هایی که در آن تگ شده اید را در پیج خود پست کنید و از دیگران نیز بخواهید تصاویر مربوط به شما منتشر کنند.

9-هشتگ سازی


هشتگ برند خود را ترویج دهید. شما میتوانید مسابقه تصویری برگزار کنید و بخواهید مخاطبان شما با استفاده از هشتگ شما تصاویر را پست کنند.این موضوع به دنبال شدن پیج شما توسط دیگران منجر میشود.

10-اعتماد سازی


با انتشار پست ها و تصاویری از جزئیات کاری خود میتوانید اعتماد مخاطب خود را جلب کنید.به طور مثال انتشار تصویر محل کار،مراحل کاری و محل کار از این دسته پست ها هستند.

و اما نهایتا بیشترین دلیل موفقیت شما در اینستاگرام خلاقیت است پس خلاقیت به خرج دهید و از افراد خلاق استفاده کنید
ادامه مطلب