در این مقاله سعی کرده ایم بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام  را گردآوری کنیم تا افرادی که تصمیم به فعالیت در این بازار گرفته اند بتوانند نسبت به توانایی های خود  بهترین روش را انتخاب کنند.


امروزه بین ما ایرانی ها شبکه های اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.رتبه اول این جایگاه میرسد به اینستاگرام که بسیاری از کاربران مدت زمان زیادی از روز خود را در آن سپری میکنند و از هر قشر و هر فرهنگی در آن فعالیت دارند.

این به معنی وجود یک بازار کاری گسترده برای کسب درآمد از این اپ محبوب است.اما برای آن هایی که اول راه هستند انتخاب اینکه بهترین راه کسب درآمد از اینستگارام چیست کمی گیج کننده است و انتخاب اشتباه منجر به شکست و اتلاف وقت فراوانی میشود. 

دو نکته برای دو روش

* یکی از نکات اصلی در انتخاب روش درآمد زایی از طریق اپ اینستاگرام برای افراد توانایی های فردی هر شخص است بنابراین قبل از اینکه بخواهید فعالیت خود را در این اپ شروع کنید بهتر است نگاه دقیقی به تمامی ویژگی های خودتان بیاندازید و حتی کوچکترین نکات را نیز فراموش نکنید به طور مثال:

1-ویژگی های شخصی مانند:ظاهر زیبا و متمایز، محبوبیت مردمی ، صدای خوب ، قد بلند و هرنکته ای که بتواند شمارو از دیگران متمایز بکند.

2-ویژگی های هنری و توانایی های خاص مانند:نوازندگی ، نقاشی ، طراحی ، عکاسی و فیلمبرداری ، خوانندگی ، توانایی های ورزشی و...

هرچی توانایی شما کمیاب تر باشه یا توانایی شما در اون زمینه بیشتر باشه امکان موفقیت بالاتر است.


* و اما اگر صاحب شغلی هستید و برای افزایش فروش و برندینگ یا ارتباط با مشتریان تصمیم به ورود به اینستاگرام گرفته اید باید این نکته رو در نظر داشته باشید که درصد موفقیت و بازخورد صفحه شما در اینستا به جز فعالیت مستمر و حرفه ای به مقدار زیادی به نوع شغل شما بستگی دارد.

معمولا شغل هایی که به طور مستقیم با عموم مردم جامعه در ارتباط هستند یا در زمینه مسائل تخصصی که مخاطب خود را دارند فعالیت میکنند از اقبال بالاتری برخوردارند.پس قبل از شروع به فعالیت جامعه مخاطبین خود را معلوم کنید و خودتان را به جای مخاطب بگذارید.مثال:چند وقت پیش تلویزیون پیام بازرگانی مربوط به یک شرکت ساخت خودروی امبولانس رو پخش میکرد.آیا این اگهی اتلاف هزینه و وقت و انرژی نیست؟


و اما آشنایی با انواع روش های درآمد زایی در اینستاگرام:


1-فروش مستقیم محصولات: با یک نگاه به صفحات اینستاگرام میتوانید به جایگاه ویژه ی این روش پی ببرید.تولید کنندگان محصولات مختلف،فروشندگان و حتی واسطه ها با این روش میتوانند محصولات خود را به طور مستقیم به مشتری عرضه کنند.از لحاظ تئوری این سریع ترین راه کسب درآمد است اما مانع های بسیاری نیز در جلوی پای شما میگذارد که باید به فکر آنها هم باشید.برای شروع نکات زیر را در نظر داشته باشید:

الف-با پیچیدگی های بازار محصولات خود اشنا باشید، نقاط ضعف و قوت محصولات را بشناسید، با رقبای خود آشنا شوید و رقابت را فراموش نکنید.

ب-لازمه ی فروش مستقیم جذب اعتماد مشتری است.تا زمانی که مشتری از اصالت و کیفیت اجناس و خود شما مطمئن نباشد سفارشی در کار نیست.پس راه های ارتباطی گوناگون برای مشتری تدارک ببینید و ضمانت محصولات را فراموش نکنید.

ج-محتوای فروش شما باید تخصصی و قوی باشد.تولید محتوا را ساده نگیرید.

د-تکنیک های بازاریابی و جذب را فرابگیرید و از آن های در زمان مناسب استفاده کنید


در مقاله ای دیگر به طور مفصل در باب این روش صحبت خواهیم کرد


2-استفاده از توانایی های شخصی: شما میتوانید از توانایی های شخصی خود که در بالا نمونه هایی از آن را ذکر کردیم استفاده کرده و اقدام به جذب دنبال کننده در صفحه خود کنید.پس از اینکه دنبال کنندگان شما به مقدار قابل توجهی رسید میتوانید اقدام به جذب تبلیغات کنید.حتما پیج های معروف را دیده اید که در میان پست های خود به تبلیغ پیج های دیگر میپردازند.یا سلبریتی های اینستا که برای پیج ها ، مجصولات و برند های دیگر تبلیغ میکنند.با این روش شما بدون هیچ سرمایه نقدی و فقط با سرمایه کردن وقت خود میتوانید به درآمد برسید.البته از حرف تا عمل فاصله بسیار است و برای اجرای این روش باید وقت و تجربه کافی داشته باشید.


3-خرید و فروش پیج:این روش هم مانند روش قبل نیاز به تکنیک های جذب دنبال کننده دارد فقط پس از رسیدن به حد نساب به جای تبلیغات میتوانید پیج خود را به بهترین قیمت بفروشید.


4-برند سازی:این روش محصوص صاحبان کسب و کارهاست که میخواهند از این جامعه بزرگ برای برندینگ و بازاریابی محصولات خود استفاده کنند.تاکید این روش بر خلاف روش فروش مستقیم است و بر روی محصول مانور نمیدهد.در این روش سعی بر جا انداختن برند از طریق محتوای اثرگذار در ذهن مخاطب و نهایتا انتقال او به فروشگاه ، وبسایت و ... است.


این بخش به مرور زمان تکمیل خواهد شد...

شما میتوانید روش های کسب درآمد خود را در نظرات با ما در میان بگذارید 

ادامه مطلب